אודות התכנית

התוכנית נועדה להכשיר אנשי ונשות חינוך בעלי תעודת הוראה לעבודה עם אוכלוסיות תלמידים עם לקויות למידה בתוך מערכת החינוך. מטרתה היא העמקת הידע וההבנה אודות מאפייני לקויות הלמידה, וההקשרים הקוגניטיבי-אינדיווידואלי, הסביבתי-משפחתי והתרבותי של מושג הלקות, ולקות הלמידה בפרט.

התוכנית מיועדת לבעלות ובעלי תואר ראשון בחינוך מיוחד עם תעודת הוראה; לבעלות ובעלי תואר ראשון בחינוך או במקצועות קשורים שיש להם תעודת הוראה בחינוך מיוחד או במקצועות קרובים; וכן לבעלות ובעלי תואר ראשון במקצועות פרא-רפואיים (דוגמת קלינאיות תקשורת ומרפאות בעיסוק) עם תעודת הוראה למקצועות בריאות והתפתחות הילד. ההסמכה בתום הלימודים הינה תואר שני M.Ed. בלקויות למידה עם התמחות באבחון והתערבות חינוכית.  

לימודי ההתמחות, המכוונים להעמקה בתחום לקויות הלמידה, כוללים סדנאות יישומיות המתמקדות בחידוד הכישורים לאיתור תלמידים מתקשים ובעלי לקויות למידה, אבחון מקצועי והתערבות חינוכית. הסדנאות מספקות לסטודנטים ליווי והדרכה אינטנסיביים. 

בנוסף, ובמקביל להתנסות מעשית בבתי ספר באזור, מתבצע חלק משמעותי מההתנסות במרכז האבחון של המכללה. מרכז האבחון לילדים ולסטודנטים ליקויי למידה מצויד בכלים שפותחו על ידי אנשי הסגל לאבחון תפקודים קוגניטיביים, תפקודי חשיבה, קשב ותפקודים ניהוליים לצד תפקודי קריאה כתיבה וחשבון. ההתנסות במרכז מאפשרת העמקה בהסברים תיאורטיים וקליניים המקשרים בין התפקוד האקדמי בתהליכי למידה שונים, לבין תפקודים קוגניטיביים. 

משך הלימודים בתכנית הינו 6 סמסטרים, המתחלקים בין הכשרה אקדמית-עיונית לבין הכשרה מעשית בבתי ספר. במהלך שנה ג' עיקר הלימודים הינם במסגרת התנסות מעשית מודרכת בתחומי האבחון והטיפול. 

תוכנית הלימודים, בהיקף כולל של 45 ש"ש (29 נק"ז), מורכבת מלימודי יסוד (12 ש"ש כולל סדנאות 2 ש"ש ללא נ"ז), לימודי התמחות בליקויי למידה (19 ש"ש), קורסי בחירה (2 ש"ש), לימודי השלמה (במידת הצורך) (4 ש"ש ללא נ"ז), והכשרה מעשית (8 ש"ש ללא נ"ז ).

מבנה התוכנית

רכיב First Year Year B Total
לימודי יסוד (קורסי חובה) - - 12 (כולל 2 סדנאות ללא נ"ז)
לימודי התמחות בלקויות למידה - - 19 (כולל סמינריונים)
קורסי בחירה - - 2
לימודי השלמה (במידת הצורך) - - 4 (ללא נ"ז)
הכשרה מעשית - - 8 (ללא נ"ז)
סה"כ - - 45 ש"ש (29 נ"ז)

תנאי קבלה ודרישות קדם

  1. תואר ראשון או שני בחינוך מיוחד או בתחומים קרובים או במקצועות פרא-רפואיים (דוגמת קלינאיות תקשורת ומרפאות בעיסוק)  בציון ממוצע של 85 ומעלה.
  2. תעודת הוראה בחינוך מיוחד או תעודת הוראה למקצועות בריאות והתפתחות הילד .
  3. שני מכתבי המלצה המעידים על כישורי המועמד/ת, ניסיונו/ה ותפקודו/ה בתחום האקדמי והמקצועי
  4. עמידה בראיון קבלה
להרשמה

צרו איתנו קשר, נשמח לעזור

"*" אינדוקטור שדות חובה

אני מאשר/ת קבלת חומר פרסומי מהמכללה

אנשי קשר

פרופ' היתאם טאהא
ראש היחידה ללימודים מתקדמים
04-9058079
גב' שירין היבי
מנהלת אדמינסטרטיבית - היחידה ללימודים מתקדמים
049058053
גב' מאי עאסלה
מזכירות
049058051