https://sakhnin.ac.il/

פרויקט Pro-Mentors לקידום חונכים ומורים מתחילים, במסגרת תוכנית ארסמוס+ של האיחוד האירופי (2020-2023)

פרויקט Pro-Mentors לקידום חונכים ומורים מתחילים, במסגרת תוכנית ארסמוס+ של האיחוד האירופי (2020-2023)

פרויקט Pro-Mentors (Promoting Mentors' Work in Education) של האיחוד האירופי מתמקד בפיתוח של דגמים עדכניים של חונכות והכשרה לחונכות וליווי למתמחים ולמורים וגננות חדשים, בשלב הכניסה להוראה. המטרה היא להעצים את תפקידם של המורים החונכים והמלווים, ולשפר את איכות הכשרת המורים בישראל.

הפרויקט, בהובלת מכללת תלפיות, פועל להרחיב את מודל קבוצת העבודה המצליח MIT (Multiplayer Induction Team), שפותח במסגרת פרויקט ProTeach (גם כן של תוכנית ארסמוס+), בו השתתפה המכללה. מודל MIT מבוסס על חונכות קבוצתית ולמידה משותפת, ונותן ביטוי למורות ולמורים המתחילים בתקופת הכניסה להוראה (טרום תפקידי ותוך תפקידי).

בפרויקט לוקחות חלק 9 מכללות בארץ, מכון מופ"ת וארבע אוניברסיטאות מאנגליה, פולין, פינלנד ורומניה. צוות הפרויקט מטעם המכללה כולל את ד"ר ואליד דלאשה ראש היחידה לכניסה להוראה, ד"ר איהב זוביידאת רכז מורים מתחילים וחונכים, ד"ר טארק מוראד מהחוג לאנגלית ורכז הדרכה פדגוגית, ד"ר מאהא ארסלן ראש החוג לחינוך מיוחד, פרופ' יאסר עואד סגן נשיא למחקר ותכנון אסטרטגי, ויו"ר היחידה ללימודים מתקדמים.

תוצרי הפרויקט: תפוקות ופרסומים

פגישת שותפים במכללת סכנין. יוני 2022

למידע נוסף: אתר הפרויקט

שת"פ מחקרי בתמיכת המשרד לשיתוף פעולה אזורי (2022-2023).

המחקר השפעות לשוניות על עיבוד מספרים דו ספרתיים בערבית ובטורקית מתבצע בתמיכת המשרד לשיתוף פעולה אזורי ובשת"פ עם אוניברסיטאות פינאל אינטרנשיונאל ונבשהיר בטורקיה.

מחקר זה יבחן את השפעת המבנה התחבירי של הספרות בשפה הטורקית (עשורים-יחידות), וכיוון קריאת/כתיבת הטקסט (משמאל לימין) על מיומנויות מתמטיות בסיסיות שונות והשפעות מספריות.

מלבד הממצאים הספציפיים, המחקר הנוכחי עשוי לאשש את ההשקפה שמחקרים חוצי-לשוניות אודות מיומנויות מתמטיות בסיסיות יכולים להועיל תיאורטית ומעשית. יש להרחיב השקפה זו במחקרים עתידיים, הן של המרת קידוד והן של מיומנויות בסיסיות אחרות בשפות נוספות באזור. המחקר הנוכחי יקדם את המחקר המדעי השיתופי והמדיניות החינוכית בין ישראל לטורקיה בתחום הלמידה והחינוך במתמטיקה.

מטעם המכללה לוקחים חלק במחקר ד"ר דיאא גנאיים.

שת"פ מחקרי בתמיכת המשרד לשיתוף פעולה אזורי (2022-2023).

המחקר חינוך להתחדשות MENA (Education for the MENA (Middle East and North African) ReGeneration) מתבצע במסגרת המשרד לשיתוף פעולה אזורי ובשת"פ עם אוניברסיטת מוחמד 6 פוליטכניק (UM6P) במרוקו.

מחקר זה יבחן את הדרכים שבהן מערכות חינוך ופרקטיקות הוראה מתמודדות עם המורכבות של סוגיות בתחום הקיימות, ואופנים שבהן היחס המסורתי של החברה הערבית לטבע ישולב בחינוך לקיימות מתחדשת ויישומו לשינוי חברתי.

עד תום המחקר, יתוכנן קורס לימוד שיתופי המתמקד בקיימות לסטודנטים של מכללת סכנין ו- UM6P . קורס משותף בפורמט מעורב (פנים אל פנים ומקוון), וכן דו"ח על ממצאים והמלצות להמשך הפצה של תוצאות המחקר.

מטעם המכללה לוקחים חלק במחקר פרופ' יאסר עואד, גב' ג'ניפר שיפלד.

Study in Israel של המל"ג

מכללת סכנין לוקחת חלק בפרויקט Study in Israel של המועצה להשכלה גבוהה (המל"ג), במסגרתו אוניברסיטאות ומוסדות אקדמיים שונים בישראל מציעים קורסים קצרי טווח ותוכניות לימוד מלאות עבור סטודנטים לתואר ראשון ושני מרחבי העולם, וכן לסטודנטים לדוקטורט ופוסט-דוקטורט. 

תוכנית Game Changers in Education (2021-2023).

המכללה יוזמת, שותפה וחברה בתוכנית Game Changers in Education, המפגישה סטודנטים לתואר ראשון בחינוך והוראה מארצות הברית וישראל, ללמידה משותפת אינטראקטיבית ולחילופי ידע מקוונים ומונחים המתמקדים בפיתוח ויישום כישורי משא ומתן יצירתיים בבתי הספר ובקהילות שלהם.

חברה ב- Inter-College Forum for Internationalization (2021-2023).

הפורום הבין-מכללתי לבינלאומיזציה הינו פורום לשיתוף ידע של מכללות ישראליות לקידום בינלאומיזציה, בהובלת המכללה האקדמית אשקלון.

חברה ב Global Sustainable Future Network.

Global Sustainable Future Network הוקמה בשנת 2020 כדי ליצור שותפויות בין הדרום והצפון הגלובלי, כדי להעמיק את הקשרים בין חוקרים מתחילים וותיקים, לשפר את הקשרים ההדדיים והסינרגיה בין 17 היעדים של האו״ם לפיתוח בר קיימא בתוך האקדמיה ובפרקטיקה של קיימות, ולקדם מחקר חדשני.