רכיב | First Year | Year B | Year C | Total | |
---|---|---|---|---|---|
התמחות בחינוך המיוחד | - | - | - | 28 | |
התנסות מעשית | - | - | - | 18-24 | |
לימודי יסוד | - | - | - | 8-16 | |
לימודי חינוך | - | - | - | 30 | |
לימודי התמחות כוללת | - | - | - | 30 | |
סה"כ | - | - | - | 114-128 | |
רכיב התמחות בחינוך המיוחד |
חינוך מיוחד
להרשמה החוג לחינוך המיוחד – מסלול לגילאי 6-21
אודות
מטרת המסלול לחינוך המיוחד היא להכשיר מורות ומורים לחינוך המיוחד בעלי ידע, כלים ומיומנויות בהוראה ברמה מקצועית ואקדמית גבוהה. מדובר במסלול ארבע שנתי המעניק תואר בוגר בהוראה (B.ed) ותעודת הוראה מסלול גילאי 6-21.
בתוכנית הלימודים מודגש החיבור בין הידע התיאורטי שהסטודנטיות והסטודנטים רוכשים לבין היישומו בפועל בשטח. הדבר נעשה באמצעות סיורים במסגרות החינוך המיוחד, ובאמצעות מודל התנסות מעשית המאפשר לסטודנטים להתנסות הן במסגרות משלבות והן במסגרות חינוך מיוחד, תוך שימת דגש על מעורבות פעילה בחיים הבית ספריים על מגוון היבטיהם, מטלות המותאמות לאופי ומטרות המסלול ועוד.
הנושאים הנלמדים כוללים קורסים בתחומי ההתמחות, החינוך, הדידקטיקה וההערכה, אשר יאפשרו לסטודנטים להתגבש כמורות ומורים בעלי יכולת הכלה והבנה עמוקה למאפייני התלמידות והתלמידים בחינוך המיוחד, ובעלי מודעות וחשיבה רפלקטיבית באשר לתהליכים אישיים שלהם ולגבי תהליכים חינוכיים, המתרחשים בכיתה ובביה"ס ברמת הפרט והקבוצה.
המרצים בחוג הינם מומחים מובילים ברמה הארצית והעולמית, אשר עוקבים אחר ההתפתחויות בתחומים רלוונטיים והנחיות משרד החינוך, ובהתאם לכך מעדכנים באופן מתמיד את תכני הקורסים. הלימודים הינם ברמה אקדמית גבוהה ושמים דגש רב על הכנת הבוגרים ללימודים לתארים אקדמיים, גבוהים שחלקם כבר קיים במכללה, כגון התוכנית הקלינית לתואר שני בלקויות למידה. כמו בכל המסלולים במכללה, הלמידה הינה בשפה הערבית תוך דגש על בקיאות בלקסיקון המקצועי הן בשפה העברית והן באנגלית.
תוכנית הלימודים, בהיקף כולל של 114-128 ש"ש, מורכבת מלימודי יסוד (8-16 ש"ש), לימודי חינוך (30 ש"ש), לימודי התמחות בחינוך מיוחד (28 ש"ש), לימודי התמחות כוללת (30 ש"ש), והתנסות מעשית (18-24 ש"ש).

סגל אקדמי
מבנה התוכנית
- תוכנית הלימודים
- תנאי המעבר
- קורסים
- סמינרים
- סדנאות
- התנסות מעשית
- קורסי התמחות