https://sakhnin.ac.il/

פרופ' אוסיד חטיב

פרופ' מן המניין, התכנית ללימודי תואר שני בלקויות למידה

שעות קבלה: בתיאום מראש

[email protected]

ביוגרפיה

פרופ' אוסיד ח'טיב סיים את לימודי התואר הראשון והשני בפסיכולוגיה, והוא בעל תואר שלישי בפסיכולוגיה מאוניברסיטת ז'נבה, שוויץ. הוא התמחה בנוירופסיכולוגיה קלינית ועבד כנוירופסיכולוג בכיר בבתי החולים האוניברסיטאיים בז'נבה. פרופ' ח'טיב הוא מומחה בדו-לשוניות, בשיטות מחקר נוירו-קוגניטיביות ובתהליכים קוגניטיביים ונוירו-קוגניטיביים בחקר הקריאה והשפה. מחקריו מתמקדים במדעי המוח הקוגניטיביים.

בשנת 2009 הצטרף לסגל האקדמי של החוג ללקויות למידה בפקולטה לחינוך, אוניברסיטת חיפה ובמרכז אדמונד י' ספרא לחקר המוח בלקויות למידה. היה חבר במועצה הישראלית להשכלה גבוהה בין השנים 2017-2022.

 

מינויים אקדמיים

2009 – היום: החוג ללקויות למידה בפקולטה לחינוך, אוניברסיטת חיפה

ראש החוג ללקויות למידה (מאז אוקטובר 2023)

2011 – היום: ראש היחידה לחקר השפה הערבית, מרכז אדמונד י' ספרא לחקר המוח בלקויות למידה והמחלקה ללקויות למידה, הפקולטה לחינוך, אוניברסיטת חיפה

2015 – היום: סגל אקדמי, מכללה אקדמית סכנין להכשרת עו"ה

2015 – 2021 מנהל מרכז אדמונד ג'י ספרא לחקר המוח לחקר לקויות למידה, אוניברסיטת חיפה

פרסומים אחרונים 

Abutalebi, J., Annoni, J. M., Zimine, I., Pegna, A. J., Seghier, M. L., Lee-Jahnke, H., & Khateb, A. (2008). Language control and lexical competition in bilinguals: an event-related fMRI study. Cerebral cortex, 18(7), 1496-1505. https://doi.org/10.1093/cercor/bhm182

Taha, H., Ibrahim, R., & Khateb, A. (2013). How does Arabic orthographic connectivity modulate brain activity during visual word recognition: An ERP study. Brain topography, 26, 292-302. 

https://doi.org/10.1007/s10548-012-0241-2

Pegna, A. J., Khateb, A., Lazeyras, F., & Seghier, M. L. (2005). Discriminating emotional faces without primary visual cortices involves the right amygdala. Nature neuroscience, 8(1), 24-25. https://doi.org/10.1038/nn1364

Asadi, I. A., Khateb, A., Ibrahim, R., & Taha, H. (2017). How do different cognitive and linguistic variables contribute to reading in Arabic? A cross-sectional study from first to sixth grade. Reading and Writing, 30, 1835-1867. https://doi.org/10.1007/s11145-017-9755-z

Khateb, A., Shamshoum, R., & Prior, A. (2017). Modulation of language switching by cue timing: Implications for models of bilingual language control. Journal of Experimental Psychology: Learning, Memory, and Cognition, 43(8), 1239. https://doi.org/10.1037/xlm0000382