רכיב | First Year | Year B | Year C | Year D | Total |
---|---|---|---|---|---|
לימודי יסוד והעשרה | 4-5 | 2-4 | 1 | - | 7-10 |
לימודי חינוך והכשרה להוראה | 6 | 6 | 7 | 2 | 21 |
הכשרה להוראת כיתות א'-ב' | 7 | - | - | - | 7 |
התנסות מעשית | 3 | 6 | 6 | - | 15 |
לימודי מתמטיקה | 6 | 8 | 6 | 6 | 26 |
לימודי חינוך מתמטי | 4 | 4 | 3 | 4 | 15 |
לימודי שפה וספרות ערבית | 3 | 5 | 5 | 2 | 15 |
סה"כ ש"ש בשנים א' – ד' | 30-31 | 30-32 | 34 | 12 | 106-109 |
מתמטיקה מסלול יסודי
להרשמה
אודות
התוכנית נועדה להכשיר מורות ומורים להוראת מתמטיקה בכיתות א'-ו'. ההכשרה נמשכת 4 שנים ומעניקה הסמכה של תואר בוגר בהוראה (.B.Ed) ותעודה להוראת חשבון והנדסה.
תוכנית הלימודים כוללת 106-109 ש"ש ובנויה מהרכיבים הבאים: לימודי יסוד והעשרה בהיקף של 7-10 ש"ש, לימודי חינוך והכשרה להוראה בהיקף של 28 ש"ש (21 ש"ש כלליות ו-7 ש"ש חינוך לכיתות א'-ב'), לימודי התמחות (מתמטיקה בהיקף של 26 ש"ש, חינוך מתמטי בהיקף של 15 ש"ש ולימודי שפה וספרות ערבית בהיקף של 15 ש"ש), וכן התנסות מעשית בהוראה בהיקף של 15 ש"ש.
לימודי המתמטיקה מעניקים לסטודנטים ידע רחב ומעמיק בנושאים מתמטיים שונים ובין היתר אנליזה, גיאומטריה אוקלידית, גיאומטריה במישור ובמרחב, מבנים אלגבריים ומתמטיים, גרפים ופונקציות, תורת המספרים, תורת הקבוצות, סטטיסטיקה והסתברות, תולדות המתמטיקה ובעיות אתגר במתמטיקה.
במסגרת לימודי החינוך המתמטי הסטודנטים רוכשים שיטות ומיומנויות לפיתוח החשיבה המתמטית ולהוראת המתמטיקה בכיתות א'- ו'. הם מנתחים את הכתיבה המחקרית המקומית והבינלאומית העוסקת בחינוך מתמטי בבית ספר יסודי, דנים בה ובוחנים את שיטות ההוראה שהיא מציעה. כמו כן, הם נחשפים לתוכניות הלימודים וחומרי הלימוד במתמטיקה המיועדים לשכבת הגיל המדוברת, מפתחים כושר דידקטי והבנה טובה ומעמיקה של המקצוע, ורוכשים כלים ומיומנויות.
במהלך השנים האחרונות מכללת סכנין שמה דגש על לימודי המתמטיקה. צוות המתמטיקה וצוות החינוך המתמטי במכללה עסקו בפיתוח סביבה מאתגרת תוך התמקדות בביסוס והרחבת היסודות במתמטיקה, פיתוח חשיבה כמותית, הקניית הרגלי עבודה נכונים וטיפוח מצוינות.
תכנית הלימודים ומגוון הפעילויות שהחוג למתמטיקה מקיים במכללה נועדו ולבנות ביטחון בקרב כל הסטודנטיות והסטודנטים, ולטפח את אמונם ביכולתם ללמוד מתמטיקה בהנאה באופן שיאפשר להם להיות מורים בעלי השפעה בעתיד. שיטות ההוראה במתמטיקה במכללה מצויות תמיד במבחן ונתונות לשינויים בלתי פוסקים. החוג למתמטיקה מכיר בחשיבות של תקשורת טובה ולמידה שיתופית, ופועל לאיזון ושילוב בין הצורך לדבוק בשינויים ורפורמות חדשות לבין השאיפה ללמד ולהבהיר כראוי מושגים בסיסיים במתמטיקה.

מתמטיקה מסלול על יסודי
סגל אקדמי
סטודנטים ובוגרים מספרים
מבנה התוכנית
- מבנה כללי
- תנאי מעבר
- קורסים
- סמינרים
- סדנאות
- התנסות מעשית
- קורסי התמחות