https://sakhnin.ac.il/

שגריר בחריין בישראל הזמין משלחת של המכללה האקדמית סכנין לבקר בארצו

יוסי וקנין | 13.04.2023

שגריר בחריין בישראל, יוסף חאלד אל-ג'לאהמה, היה בסוף השבוע שעבר אורח המכללה האקדמית להכשרת עובדי הוראה בסכנין.

במהלך הביקור הזמין השגריר את נשיא המכללה, פרופסור פייסל עזאיזה, ואת הנהלת המכללה לבקר בבחריין כדי לקדם שיתופי פעולה אקדמיים, שיתוף פעולה במחקרים, ליצור חילופי סטודנטים וליצור תוכנית לימודים משותפת למוסדות אקדמיים שם עם המכללה שבגליל.
השגריר נפגש בביקורו עם סגל ההוראה הבכיר, ראשי חוגים ובעלי תפקידים של המכללה ועם מנכ"ל המכללה, נזיה באדרנה. הוא קיבל סקירה על מסלולי הלימוד של המכללה שבה לומדים בשנה זו כחמשת אלפים סטודנטים במספר מסלולים לתואר ראשון ולתואר שני, מכינות ולימודי השלמות ופיתוח מקצועי.

שגריר בחריין בביקורו במכללת סכנין

בין היתר קיבל השגריר סקירה על "המעבדה לדמיון" שנחנכה בשנה שחלפה במכללה, שהפכה את המכללה למובילה וחלוצה בהחדרת והטמעת שיטות ואסטרטגיות הוראה עדכניות וחיבור בין פדגוגיה וטכנולוגיה.
פרופסור עזאיזה הציג בפני השגריר את חזונו לפתח את המכללה מהמכללה להכשרת מורים למכללה אקדמית כללית וזאת כדי להגדיל את הסיכוי של האקדמאים הערבים להשתלב בשוק העבודה בישראל, כמו כן הציג בפניו את שתי הפקולטות החדשות שהמכללה מתכננת לפתח ובנוסף תוכנית מיוחדת ללימודי דיפלומטיה בשיתוף פעולה עם אוניברסיטאות מחו"ל. הנשיא הביע משאלה שאחת האוניברסיטאות בבחריין תיקח חלק בתוכנית הזו.

השגריר אל-ג'לאהמה הזמין את אנשי המכללה לבקר בקרוב בבחריין ולהיפגש שם עם נציגים בכירים של מספר אוניברסיטאות וכן עם הממונים על ההשכלה הגבוהה במדינה, כדי לקדם יחד את התוכניות.
לאחר הסיור במכללה והפגישה, התארח השגריר לארוחת אִפְטַאר יחד עם אנשי הסגל והוועד המנהל של המכללה, אורחים רבים ובהם גם ח"כ לשעבר מאזן גנאים, ראש עיריית סכנין ספואת אבו – רעיה, אנשי אקדמיה וחברי מועצות מהערים השכנות בגליל.