https://sakhnin.ac.il/

פרופסור פאדיה נאסר אבו אל-הייג'א מונתה לרקטור המכללה האקדמית סכנין

| 16.11.2023

פרופסור פאדיה נאסר אבו אל-הייג'א, מונתה לרקטור המכללה האקדמית סכנין להכשרת מורים. מכללת סכנין אמורה בקרוב לקבל את אישור המועצה להשכלה גבוהה, ולהפוך למכללה אקדמית כללית ראשונה בחברה הערבית.

פאדיה נאסר אבו אל-הייג'א היא חוקרת ערביה-ישראלית של שיטות מחקר, הערכה ומדידה בחינוך. היא פרופסור מן המניין לחינוך באוניברסיטת תל אביב, ומשמשת כראש בית-הספר לחינוך. (כיום היא אמריטוס בביה"ס לחינוך באונ' תל הביב).

אבו אלהיג'א היא הערבייה-ישראלית הראשונה שקיבלה פרופסורה באוניברסיטה בישראל והאישה הערבייה הראשונה שמונתה כחברה במועצה להשכלה גבוהה בישראל. היא חוקרת בתחומי המתמטיקה המדעים וסטטיסטיקה. בשנת 1977 סיימה תואר ראשון במדעים באוניברסיטת תל אביב (במתמטיקה, ביולוגיה וכימיה). בשנת 1980 קיבלה תעודת הוראה במתמטיקה מאוניברסיטת תל אביב. בשנת 1989 סיימה תואר שני בשיטות מחקר בחינוך באוניברסיטת תל אביב ובשנת 1997 סיימה דוקטורט בשיטות מחקר, הערכה וסטטיסטיקה בחינוך מאוניברסיטת ג'ורג'יה בארצות הברית.
ב-2010 מונתה לפרופסורית הערבייה הראשונה בישראל ולימדה באוניברסיטת תל אביב. בשנת 2012 נבחרה למועצה להשכלה גבוהה, ממנה התפטרה בשנת 2016, במחאה על כך ששר החינוך באותם ימים, נפתלי בנט, הדיח את פרופסור חגית מסר ירון מתפקידה כסגן יושב ראש המועצה.

בשנת 2016, לרגל יום האישה הבינלאומי, נבחרה כאחת מ-11 חוקרות מעוררות השראה באוניברסיטת תל אביב, ובשנה זו נבחרה גם כמצטיינת הוראה בפקולטה לחינוך. בתפקידה האחרון שימשה כראש בית הספר לחינוך באוניברסיטת תל אביב.

"החזון החדש של המכללה מאמץ את עקרונות הפיתוח והשינוי"

פרופסור פייסל עזאיזה, נשיא המכללה האקדמית סכנין, מברך על המינוי החדש: "פרופסור אבו אל-הייג'א היא גאווה לקהילה הערבית ולכל החברה הישראלית והישגיה המדעיים והאקדמיים לאורך השנים נחשבים לאוצר . לכן, מינויה לרקטור המכללה מהווה הישג חשוב למכללת סכנין, ואנו מאמינים כי להצטרפותה לסגל האקדמי והמנהלי שלנו, תהיה השפעה חיובית וברורה במסלול השינוי, ההתחדשות וההתפתחות שהובלנו במכללה בשנתיים האחרונות".

פרופ' אבו אל הייג'א: "החזון החדש של המכללה המאמץ את עקרונות הפיתוח והשינוי, העלאת האיכות והעלאת הרמה האקדמית הניעו אותי לבחור באתגר החדש הזה על מנת להשיג את המטרות הרצויות. אני מאמינה שמי שישקיע את יכולותיו ומרצו במטרה בהחלט ישיג אותה, וזוהי אבן היסוד של העבודה שהצבנו לעצמנו במכללה. אני שמחה להצטרף לצוות המכללה, וכולי תקווה שנצליח להגיע להישגים משמעותיים שיתווספו לשיא האקדמי של מכללת סכנין".