https://sakhnin.ac.il/

ד״ר אבתסאם מרעי-סרואן

ראש החוג לגיל הרך

סגל אקדמי בכיר

בתיאום מראש

049058084 [email protected]

ביוגרפיה

ד"ר מרעי-סרואן סיימה את לימודיה האקדמיים באוניברסיטה העברית בירושלים ואת הפוסט-דוקטורט במכון מופת. מחקר הדוקטורט שלה זכה בפרס וינר לעבודת דוקטורט מצטיינת אשר שילבה תיאוריה ופרקטיקה והייתה לה תרומה בשינוי מדיניות. 

ד"ר מרעי-סרואן פרסמה מאמרים רבים בכתבי עת אקדמיים שפיטים והשתתפה בכנסים בינלאומיים ומקומיים. מחקריה ופרסומיה עוסקים בחברה הערבית ובקהילות שוליים, תוך התמקדות בחינוך והכשרת גננות בראייה רב תרבותית, התקשרות התינוק לאמו מנקודת מבט תרבותית, תפיסות סיכון להתפתחות הילד, ילדים ובני נוער בסיכון, הגנה והזנחה של ילדים ומתבגרים, פרספקטיבות של ילדים, מחקר פעולה משתף ילדים ושימוש בכלים ויזואליים ופוריות בחברה הערבית. בכל מחקריה, רב-תרבותיות והקשר חברתי-תרבותי-פוליטי מהווים מוקד מרכזי הנשען על עמדות תיאורטיות אקולוגיות וביקורתיות, כמו גם על מושגים כגון מחקר מודע-הקשר, היברידיות ויחסי כוח. מסגרת תיאורטית זו מאפשרת הסתכלות מורכבת וביקורתית על תופעות אישיות ומשפחתיות בהקשרים ברמת המיקרו וברמת המאקרו לרבות תרבות, חברה, היסטוריה, פוליטיקה וכלכלה.

מינויים אקדמיים

2023   ראש החוג לגיל הרך ומרצה, מכללה אקדמית סכנין להכשרת עו"ה

2021- היום מרצה מן החוץ, ביה"ס לעבודה סוציאלית וביה"ס לחינוך, האוניברסיטה העברית בירושלים

2020-2021   ראש מערך ההדרכה, המכללה האקדמית הערבית, חיפה

2019-2022   ראש תכנית "הוראה ולמידה", תואר שני, המכללה האקדמית הערבית, חיפה

2010-2014   ראש החוג לגיל הרך ומרצה, מכללה אקדמית סכנין להכשרת עו"ה

1998-2006   מרצה ומדריכה פדגוגית, מכללת גורדון לחינוך

1998-2003   מרצה ומדריכה פדגוגית, מכללת אורנים

 

פרסומים אחרונים

Marey-Sarwan, I., Gross-Manos., D & Cohen, A. (2023). "I prefer to live on only bread but to live with love": Arab youths’ expectations of parents and perceptions of child neglect. Child Indicators Research. DOI:10.1007/s12187-023-10065-7

Gross-Manos, D., Cohen, A., Marey-Sarwan, I., & Barneaa, O. (2023). “Care about us first”: Israeli youth perspectives on child neglect. Journal of Interpersonal Violence. 1-27. DOI: 10.1177/08862605231180211 

Marey-Sarwan, I., Hamama-Raz, Y., Asadi, A., Nakad B., Hamama, L. (2021). "It's like we're at war": Healthcare workers speak on their experiences during the COVID-19 pandemic. Journal of Nursing Inquiry. e12472 see online 

Marey-Sarwan, I., & Meir, G. (2020). Parental and professional perspectives of child risk and protection in unrecognized Bedouin villages in the Naqab: An intersectionality-informed approach. In D. Roer-Strier., & Y. Nadan (Eds.), Context-informed perspectives of child Risk and protection in Israel (pp. 149-170). Springer’s Child Maltreatment Series.

מרעי-סרואן, א' (2021). מחקר מודע-הֶקְשֵר ושימוש בשיטות ויזואליות להבנת תפיסות סיכון ומוגנות בקרב ילדי גן: המקרה של ילדים בדואים מהכפרים הבלתי-מוכרים נגב.  חוקרים@הגיל הרך, 11, 124-81. למאמר