ד"ר ופיק היבי
סגל אקדמי בכיר
ראש החוג למתמטיקה במסלול היסודי והעל יסודי
רכז מסלול המתמטיקה בתכנית M.Teach
ביוגרפיה
ד"ר ופיק היבי סיים את לימודי התואר ראשון בתחום המתמטיקה ואת לימודי התואר השני במתמטיקה טהורה, שניהם באוניברסיטת חיפה. הוא בעל תואר שלישי במתמטיקה בהתמחות טיפולוגיה גיאומטרית מאוניברסיטת חיפה, אותו סיים בהצטיינות לאחר שפתר בעיה מתמטית שהייתה פתוחה במשך 51 שנה. ד"ר היבי היה מרצה באוניברסיטת חיפה בחוגים, מתמטיקה, כלכלה וחשבונאות. עבד כמדריך מתמטיקה ארצי במשרד החינוך למגזר הערבי ושימש כיועץ אקדמי ללימודי מתמטיקה.
ד"ר היבי פרסם מעל 40 מאמרים בכתבי עת אקדמיים שפיטים והשתתף בכנסים בינלאומיים ומקומיים. כתב, פיתח והשתתף בכתיבה של ספרים וחומרים לימודיים רבים לרבות שני ספרים שפיטים במתמטיקה וחינוך מתמטי, ועשרות ספרי מתמטיקה וחינוך מתמטי ברמות מגוונות (הגיל הרך, יסודי, חטיבת ביניים ותיכון). ד"ר היבי הינו עורך שותף בכתב העת הבינלאומי לחינוך רב-תרבותי International Journal of Multicultural Education (IJME), ומבקר בכתב העת לחינוך רב-תרבותי Journal of Multicultural Education.
מינויים אקדמיים
2000 – 2005 מרצה, החוג למתמטיקה, אוניברסיטת חיפה.
2002 – 2004 מרצה, החוג לכלכלה, אוניברסיטת חיפה.
2003 – 2005 מרצה, החוג לחשבונאות, אוניברסיטת חיפה.
פרסומים אחרונים
Wafiq Hibi. (2023). Language problems in mathematics studies Is there a link between difficulty solving mathematical verbal problems and reading deficiency among 7th graders?. Onomázein, (61 (2023): September), 9–31. See online
Hibi, W. (2022). Excerpts on mathematics education in the Arab community in Israel. Caddo Gap Press, 3145 Geary Boulevard, PMB 275, San Francisco, CA 94118, U.S.A ISBN: 874-745-05-5478-3 (eBook). Library Number: 2458796325. (In English). (93 pages). e-book
Hibi, W. (2022). The Book of Mathematical Essays in Graph Theory and Topology. Caddo Gap Press, 3145 Geary Boulevard, PMB 275, San Francisco, CA 94118, U.S.A ISBN: 895-89-24589-02-2 (eBook). Library Number: 2458796325. (In English). (170 pages). e-book
Hibi, W. (2023). Difficulties in teaching mathematics in the Arab sector in Israel, International Journal of Multicultural Education (IJME),United States. Vol. 25 No. 1, 1-14. (Q2, H-index 17). see online
Hibi, W. (2023). The effect of homework on the achievement of Arab students in mathematics in the Israeli Arab society, International Journal of Multicultural Education (IJME), United States. Vol. 25 No. 1, 15-32. (Q2, H-index 17). see online