פרופ' יאסר עואד

סגן נשיא לתכנון אסטרטגי ובינלאומיות

ראש התכנית לתואר שני בהערכה בית ספרית

שעות קבלה: בתיאום מראש

04-9058006 [email protected]

פרופ' יאסר עואד 

  • סגל אקדמי בכיר
  • סגן נשיא לתכנון אסטרטגי ובינלאומיות
  • ראש התכנית לתואר שני בהערכה בית ספרית
  • ראש-שותף בתכנית תואר שני בניהול וארגון מערכות חינוך 
  • ממונה על המרכז לפיתוח מקצועי, השתלמויות ולימודי תעודה, מכינה קדם אקדמית, היחידה לקשרים בינלאומיים.

 

ביוגרפיה

פרופ' יאסר עואד סיים את לימודי התואר הראשון בכלכלה וסטטיסטיקה, ואת לימודי ה תואר שני בסטטיסטיקה יישומית באוניברסיטת העברית. הוא בעל תואר שלישי בסטטיסטיקה יישומית/מגמה אקטוארית מאוניברסיטת חיפה. 

פרופ' עואד מתמחה בפיתוח ויישום של מודלים סטטיסטים מהמשפחה האקספוננציאלית. משפחה אין סופית של מודלים סטטיסטים רשומה על שמו ועל שם העמיתים איתם פיתח והמציא אותה (ABM- Awad, Bar-lev, Makov). משפחה זו משפרת משמעותית את החיזוי, והיא כוללת אינסוף מודלים שניתן לאמוד אותם גם במסגרת הבייסיאנית. כמו כן, הוא מומחה במודלים לחיזוי תמותה והישרדות, ובפיתוח מדדי שוויון/אי שוויון.

פרופ' עואד מתמחה גם בפיתוח ויישום הכשרות ותהליכים אקדמאים, מרכזי למידה להטמעת מיומנויות של המאה ה- 21, יישום פרויקטים ארציים מחוללי שינוי בבתי ספר בהלימה לשינויים הדחופים בעולם דינמי, סגירת פערים, סגנונות ושיטות הוראה ולמידה, לרבות תהליכים פדגוגיים בהכשרה של מורים. כמו כן, מתמחה בפיתוח שיתופי פעולה בינלאומיים במסגרת תכניות של האיחוד האירופי וקרנות אחרות. 

תחומי המחקר העיקריים של פרופ' עואד הינם מודלים סטטיסטים לניבוי מיטבי, הכשרה מיטבית, בחינת סגנונות למידה והוראה, הערכה, חשיבה מסדר גבוה, למידה משמעותית, ערכיות ופיתוח קריירה. הוא משמש כסוקר מדעי עבור כתבי עת בינלאומיים שונים בתחום התמחותו, וסוקר מתודולוגי כמותי במשרד החינוך.

 

מינויים אקדמיים

2023 – היום  סגן נשיא לתכנון אסטרטגי ובינלאומיות, מכללה אקדמית סכנין להכשרת עו"ה

2016 – 2023 סגן נשיא מחקר ותכנון אסטרטגי, מכללה אקדמית סכנין להכשרת עו"ה

2007 – 2016 מרצה, מכללה אקדמית סכנין להכשרת עו"ה

1998 – 1999 מרצה, המכללה האקדמית לחינוך ע"ש דוד ילין, ירושלים

1994 – 1995 מורה מן החוץ, המחלקה לסטטיסטיקה, האוניברסיטה העברית בירושלים

1992 – 1993 עוזר הוראה, המחלקה לסטטיסטיקה, האוניברסיטה העברית בירושלים

 

פרסומים אחרונים 

Awad, Y., Boulos, L., & Khalil, M. (2023). Teacher training in the Arab sector – development, challenges, and dilemmas. In R. Ledor, & Lebman, Z. (Ed.), Issues in Teacher Training. Resling Publication. (forecoming) [Hebrew]. [30 Pages].

Murad, T., Awad, Y., & Abu Ras, B. (2022). The Impact of Covid-19 on the Academic Achievement of Students at Arab Bedouin High Junior Schools in the Southern District of Israel. International Journal of Latest Research in Humanities and Social Science (IJLRHSS), 5(12), 334-346. http://www.ijlrhss.com/vol5-iss12.html

Awad, Y., Bar-Lev K.S., & Makov, U. (2022). A new class of counting distributions embedded in the Lee-Carter model for mortality projections: A Bayesian approach. Risks, 10(6), 1-17. https://www.mdpi.com/2227-9091/10/6/111 

Boulos, L., Hayik, R., Taha-Fahoum, A., & Awad, Y. (2022). Culture-Based Pedagogy in the Palestinian-Israeli College Classroom. Pedagogy, Culture and Society. https://doi.org/10.1080/14681366.2022.2039752 

Awad, Y., Oudeh, S., Morad, T., & Sheffield, J. (2022). The school's climate as a mediator between the principal's personality and the attitude towards sexual education in the Arab sector in Israel. In S.S. Dhastagir (Ed.), Human Sexuality (pp. 3-34). IntechOpen Publication. https://www.intechopen.com/books/11267