https://sakhnin.ac.il/

פרופ' קוסאי חאג' יחיא

פרופ' חבר, לימודי תואר שני - היחידה ללימודים מתקדמים

שעות קבלה: בתיאום מראש

04-9058051 [email protected]

ביוגרפיה

פרופ' קוסאי חאג'-יחיא הוא פרופסור חבר במכללת סכנין ובמכללת בית ברל. הוא השלים את הדוקטורט באוניברסיטת גיאורג אוגוסט, גוטינגן, גרמניה ואת הפוסט-דוקטורט שלו במחלקה לסוציולוגיה ואנתרופולוגיה באוניברסיטת גואלף בקנדה ובמחלקה לסוציולוגיה ואנתרופולוגיה באוניברסיטת תל אביב.

מחקרו של פרופ' חאג'-יחיא עוסק בבינאום של ההשכלה הגבוהה, ניידות סטודנטים בינלאומית (ISM), ניידות והגירה של סטודנטים ערבים פלסטינים ללימודים בחו"ל, השכלה גבוהה בקרב סטודנטים ערבים פלסטינים במוסדות אקדמיים בישראל. בנוסף, הוא מתמחה בתחומי השינוי החברתי והתרבותי בקרב החברה הערבית הפלסטינית בישראל.

פרופ' חאג'-יחיא עמד בראש ועדה אקדמית לפיתוח תכנית לתואר שני ייחודית במוסדות להשכלה גבוהה בישראל. מדובר בתכנית לתואר שני ב"חינוך ומורשת ערבית בישראל" שהוכרה על ידי המועצה להשכלה גבוהה בשנים 2016-2017. פרופ' חאג'-יחיא נבחר כ"מרצה מצטיין" במכללות מזה מספר שנים. 

 

מינויים אקדמיים

2015 – היום מרצה בתכניות לתואר שני, מכללה אקדמית סכנין להכשרת עו"ה

1996 – היום מרצה בתכניות לתואר שני, המכללה האקדמית בית ברל

פרסומים אחרונים 

Haj-Yehia, K., & Arar, K. (2023). The global mobility of Palestinian Arab students: Current trends and flows. Higher Education Governance & Policy, 3(2), 89-101. https://doi.org/10.55993/hegp.1200521.

Arar, K., & Haj-Yehia, K. (2023). Ahmad Al-Shuqairi: From a societal influencer to an Islamic educator and inspirer of Sharia in practice. In M. Brooks & M. Ezzani (Eds.), Great Muslim Leaders: Lessons in Education (pp. 231-239). Information Age Publishing Inc., (IAP).

Haj-Yehia, K. (Eds.) (2022). Palestinian Arab society in Israel: Studies on culture and identity. Tel Aviv: ELINIR [Arabic].

Bransi, A., Cionek-Szpak, E., Müller, M. J., Haj-Yehia, K., & Sarsor, M. (2021). Interkulturelle Aspekte der Pandemie. In M. J. Mueller & M. Berger (Hrsg.), Psychische Erkrankungen-und die Auswirkungen einer Pandemie (pp. 1-9). Elsevier: Urban & Fischer Verlag. [German].

Sarid, A., Haj-Yehia, K., Shacham, H., & Rigbi, A. (2020). Linking demographic variables to motivation: Investigating the motivation to choose teaching as a career among Arab and Jewish students in Israel. European Journal of Teacher Education. 1-21. DOI:10.1080/02619768.2020.1793945

Arar, K., Haj-Yehia, K., Kondakci, Y., & Ross, D. (Eds.) (2019). Higher Education Challenges for Migrant and Refugee Students in a Global World. New York-Oxford, NY, UK: Peter Lang Publishing.