https://sakhnin.ac.il/

פרופ' פאדיה נאסר-אבו אלהיגא

רקטור

סגל אקדמי בכיר

שעות קבלה: בתיאום מראש

04-9058065 [email protected]

ביוגרפיה

פרופ' פאדיה נאסר-אבו אלהיג'א סיימה את לימודי התואר הראשון במדע כללי (במתמטיקה, ביולוגיה  וכימיה), קיבלה תעודת הוראה במתמטיקה, וסיימה את לימודי התואר שני בהערכה, מדידה וסטטיסטיקה, באוניברסיטת תל אביב. היא בעלת תואר שלישי בשיטות מחקר, הערכה, מדידה וסטטיסטיקה מאוניברסיטת ג'ורגיה בארצות הברית. 

 פרופ' נאסר-אבו אלהיג'א היא חוקרת בתחומי המתמטיקה, המדעים וסטטיסטיקה. היא בעלת ניסיון ומומחיות בהכשרת מורים וסגל חינוכי, ובאיכות ההוראה בהשכלה הגבוהה, הערכתה ושיפורה, המהווים נושאים למחקריה. מלבד הוראה ומחקר, פרופ' נאסר חברה בוועדות וארגונים מקצועיים, בארץ ובעולם, מכהנת כחברת מערכת בכתבי עת, וכחברה בוועדות אקדמיות ומארגנות של כנסים מדעיים בתחומי התמחותה. 

 פרופ' נאסר-אבו אלהיג'א היא האישה הערביה הראשונה שקודמה לדרגת פרופ' באוניברסטה ישראלית והאישה הערביה הראשונה שכיהנה כחברה במועצה להשכלה גבוהה וכראש וועדת המשנה במל"ג לחינוך, מדעי הרוח, אומנויות ומשפטים. בשנת 2016 נבחרה כאחת מ- 11 חוקרות מעוררות השראה שהוצגו ביום האישה באוניברסיטת תל אביב. 

 

מינויים אקדמיים

  1. מכללה אקדמית סכנין להכשרת עובדי הוראה
    2023 – היום רקטור
    2005 – היום מרצה וראש יחידת/רשות המחקר
  2. אוניברסיטת תל אביב
    2020 – 2023 ראשת בית הספר לחינוך
    2019 – 2020 ראשת החוג למדיניות ומנהל
    2015 – 2020 ראשת המרכז לקידום ההוראה
    2007 – 2011 ראשת החוג לכנון לימודים והוראה
    2004 – 2009 +2011 ראשת המגמה להערכה, מדידה וסטטויסטיקה
    2003-2002 מרכזת תוכנית ה- B.A. בחוג לתכנון לימודים והוראה
    2023-2000 מרצה וחוקרת, סגל בכיר
  3. המכללה האקדמית בית ברל
    1993-1991 מרצה וחוקרת
    2000-1997 מרצה וחוקרת, סגל בכיר
    1999-1998 ראש יחידת המחקר
    2003-1999 ראש הפרויקט להערכת ההוראה
  4. מכון מופ"ת
    2002-2000 חברה בוועדת המחקר

 

פרסומים אחרונים

Nasser-Abu Alhija, F. & Fresko, B. (2019). Graduate teaching assistant-instructor relationship and its effect on difficulties, benefits, and satisfaction. Higher Education Research and Development, https://doi.org/10.1080/07294360.2019.1681374

Birenbaum, M., Nasser-Abu Alhija, F. (2020). The curiosity of educators from two cultural groups. Teaching & Teacher Education,96, https://doi.org/10.1016/j.tate.2020.103150Get rights and content

Nasser-Abu Alhija, F. & Fresko, B. (2020). Challenges of being a graduate teaching assistant. Higher Education Research and Development, https://doi.org/10.1080/07294360.2020.1806790.

Birenbaum, M., Nasser-Abu Alhija, F., Shilton, H., Kimron, H., Rosanski, R., & Shahor, N. A (2021). In their own words: Curiosity as depicted in autobiographies of scientists and inventors. Personality and Individual Differences, 179, 110935

Abu Nasser-Alhija, F. & Araidy, R. Z. (2023). Correlations between achievements in mathematics, student characteristics, classroom climate, and self-efficacy. Journal of Higher Education Theory and Practice, 23(8), 252-264.‏