https://sakhnin.ac.il/

אודות התכנית

מטרת התכנית היא להקנות לעובדי/ות הוראה ממקצועות הבריאות – מרפאים בעיסוק, פיזיותרפיסטים, קלינאי תקשורת ומטפלים ביצירה והבעה – ידע, מיומנויות וכלים הנדרשים לעבודה מיטבית במערכת החינוך (במסגרת הבית ספרית ובמסגרות החינוכיות בארץ בכלל). יושם  דגש רב על החיבור בין התפיסה הטיפולית והתפיסה החינוכית, שיאפשר יצירת שפה משותפת, תיאום של השפה המקצועית והתאמה מרבית בעבודתם של המטפלים/ות וצוותי ההוראה במסגרות החינוך השונות.

תכנית הלימודים בנויה להכשרת המטפלים/ות לעבודה עם תלמידים בעלי לקויות למידה, ועם ההורים בגישה נרטיבית-אקולוגית, לבניית תכניות התערבות טיפוליות בחינוך המיוחד ובכלל, לשילוב תכניות לימודים בחינוך המיוחד, ולעבודה עם צוותים רב- מקצועיים בבתי הספר הערביים. התכנית תביא את המשתתפים/ות לכדי הבנה מעמיקה ואינטגרטיבית של אופייה של העבודה הטיפולית-החינוכית, הרב-מקצועית-צוותית במסגרות ההוראה, תוך ראייה של גישות טיפוליות מבוססות מחקר (כדוגמת הגישה האקולוגית). עם סיום התכנית יחזיק כל משתתפ/ת בארגז כלים עשיר יותר, הן מבחינת התכנים החופפים-משיקים בין תחומי הטיפול והחינוך, והן מבחינת הידע הדידק-טי והבנת המערכת הבית ספרית.

 

היקף התוכנית:

התכנית בהיקף של 90 שעות אקדמיות,  וכוללת ארבע יחידות תוכן עיקריות  (זהות מקצועית לצד רב מקצועיות במערכת החינוך, טיפול בגישה ממוקדת משפחה, טיפול קבוצתי, גישות טיפוליות במגוון מצבים התנהגותיים).

קהל היעד ותנאי הקבלה:

עובדי/ות הוראה ממקצועות הבריאות אשר אושרו על ידי האגף לחינוך מיוחד בתחומים: הפרעות בתקשורת, ריפוי בעיסוק, פיזיותרפיה ומטפלים באמצעות אומנויות (אמנות חזותית, תנועה, דרמה, מוסיקה, ביבליותרפיה ופסיכודרמה), אשר סיימו את כל חובות לימודי ההכשרה שלהם בתחומי התמחותם, ובידיהם רישיון מקצועי ממשרד הבריאות; 

עו"ה ממקצועות הבריאות המפורטים לעיל אשר עובדים במערכת החינוך, במסגרות חינוך רגיל או חינוך מיוחד, לפחות שנה אחת (מינימום שליש משרה), וישובצו לעבודה בשנה השנייה, בה ילמדו בקורס  (מינימום שליש משרה), ושיש בידם כתב חיוב מכוח אדם במחוז בו הם עובדים הכולל חוות דעת מפקח/ת. 

עו"ה שהינם מטפלים/ות באמצעות אומנויות נדרשים לספק מחוון להעסקת מטפלים באומנויות, חתום בידי מפקח/ת לחינוך מיוחד. 

לתכנית יתקבלו עובדי/ות הוראה שיספקו טופס הפנייה למכללה חתום ע"י מנהל/ת ומפקח/ת, המעיד על עמידה בכל הקריטריונים הנ"ל.

רכיבי תוכנית הלימודים

רכיב ש"א
זהות מקצועית לצד רב מקצועיות במערכת החינוך 18
טיפול בגישה ממוקדת משפחה 18
טיפול קבוצתי 18
גישות טיפוליות במגוון מצבים התנהגותיים 18
בחירת המכללה: תחום ליבה-איכות חיים 10
מפגש פתיחה ומפגש סיום 8
סה"כ 90

תנאי קבלה

עובדי/ות הוראה ממקצועות הבריאות אשר אושרו על ידי האגף לחינוך מיוחד בתחומים: הפרעות בתקשורת, ריפוי בעיסוק, פיזיותרפיה ומטפלים באמצעות אומנויות (אמנות חזותית, תנועה, דרמה, מוסיקה, ביבליותרפיה ופסיכודרמה), אשר סיימו את כל חובות לימודי ההכשרה שלהם בתחומי התמחותם, ובידיהם רישיון מקצועי ממשרד הבריאות; 

עו"ה ממקצועות הבריאות המפורטים לעיל אשר עובדים במערכת החינוך, במסגרות חינוך רגיל או חינוך מיוחד, לפחות שנה אחת (מינימום שליש משרה), וישובצו לעבודה בשנה השנייה, בה ילמדו בקורס  (מינימום שליש משרה), ושיש בידם כתב חיוב מכוח אדם במחוז בו הם עובדים הכולל חוות דעת מפקח/ת. 

עו"ה שהינם מטפלים/ות באמצעות אומנויות נדרשים לספק מחוון להעסקת מטפלים באומנויות, חתום בידי מפקח/ת לחינוך מיוחד. 

לתכנית יתקבלו עובדי/ות הוראה שיספקו טופס הפנייה למכללה חתום ע"י מנהל/ת ומפקח/ת, המעיד על עמידה בכל הקריטריונים הנ"ל. 

צרו איתנו קשר, נשמח לעזור

אנשי קשר

ד"ר ג'ובייר טרביה
גב' לילא שיבלי
מרכזת לימודי השתלמויות
049058041