https://sakhnin.ac.il/

מטרת התכנית

מדידה והערכה חינוכית (הכשרה לתפקיד רכז הערכה)

תכנית חד-שנתית (178 שעות אקדמיות)

 

מטרת תכנית ההתמחות במדידה והערכה בית ספרית היא להקנות מיומנויות וכישורים לפיתוח וקידום תרבות הערכה בית-ספרית והטמעה של תהליכי שימוש מושכל בנתונים לצורך קבלת החלטות. רכז/ת ההערכה הינם הסמכות המקצועית הבכירה בבית הספר בתחום ההערכה הפנימית ומוקד מרכזי בעבודתם הוא ייעוץ והכוונה של צוות בית-הספר בהערכת תלמידים, תהליכים ותפוקות.

תהליך ההכשרה כולל גיבוש 'אני מאמין' ותפיסות חינוכיות התואמות את רוח התקופה, ובסיס ידע משמעותי בתחום לרבות בניית מערך ארגוני ומנגנונים, ניטור והערכת הישגי התלמידים, הערכת תכניות בית ספריות, ניהול ממשקי עבודה ומשא ומתן עם גורמי הערכה חיצוניים.

 

קהל היעד: מורים בפועל בעלי תואר שני עם וותק בהוראה לפחות 3 שנים.

גמול השתלמות: בתכנית מזכה בגמול השתלמות של 60 שעות.

 

רכיבי התוכנית:

  רכיב שעות מרצה
1 מבוא ותפקיד רכז ההערכה 30 ד"ר אחסאן סעדי
2 הערכת הישגי לומדים 54 ד"ר מרסיל עמאשה
שיעורים עיוניים 42
פרקטיקום 12
3 דילמות בהערכה בגישה הסימולציונית, כלים דיגיטליים כאמצעי לקידום סוגים שונים של הערכה 10 ד"ר נאיף עוואד
4 הערכה בקרב תלמידים עם לקויות למידה 6 גב' הנאא אבו ריא
5 מתודולוגיות מחקריות 33
מתודולוגיה מחקרית כמותית 12 פרופ' קוסאי חאג' יחיא
מתודולוגיה מחקרית איכותנית 21 ד"ר עאמר בדארנה
6 הערכה בארגון (בי"ס כארגון) 45 ד"ר יאסר אבו ראס
סהכ 178

גמול השתלמות

בתכנית מזכה בגמול השתלמות של 60 שעות.

צרו איתנו קשר, נשמח לעזור

אנשי קשר

פרופ' יאסר עואד
סגן נשיא לתכנון אסטרטגי ובינלאומיות
04-9058006
גב' הזאר סבע
מרכזת לימודי תעודה
049058027