The various departments qualify teachers with a strong work ethic and a deep sense of commitment and belonging, teachers who are communicative, active, energetic and highly competent in their field.
As an integral part of their studies, students in the English Department are required to demonstrate proficiency in the language and a solid working knowledge of literature, linguistics and pedagogy. To provide them with these skills, they are exposed to these disciplines throughout their four-year course of study, with a strong emphasis on teaching English as a second language.
In the course of their studies, they are also exposed to a variety of issues in education and are expected to learn a variety of teaching methods and, progressively, to deepen their skills in applying them. To these ends, they are given wide exposure to learning subjects appropriate to intermediate classes and considerable opportunity to practice their skills in actual classroom situations. Our goal, in short, is to produce certified teachers whose didactic skills are solidly grounded in a wide and deep understanding of the English language and how it may be taught.
Students
- take part in drama and music workshops: fun, and alternative way for teaching.
- are engaged in intensive programs of meeting with American Students.
- write and edit their own magazine.
- run various activities within and outside the campus: student day, trips…
- have access to an audio-visual center.
- have access to a wide variety of reference books and journals.
- meet teachers to talk on the plans of the Department.
- have the chance to reflect on teachers and courses.
Teachers
- are highly qualified: professors, doctors and post-graduates, with a deep sense of commitment, openness, care, understanding and competence.
- are deeply engaged in scholarly activities: writing academic articles, textbooks and books, and taking active part in international as well as national conferences.
- are discerned for their creativity: writing children's stories, short stories and poetry.
כל סטודנט שמתקבל ללימודים חייב להציג ציון באנגלית ממבחן פסיכומטרי, מבחן אמי"ר או מבחן מיון. הסיווג לרמות לימוד במהלך התואר הראשון אך ורק על סמך מבחנים חיצוניים הנהוגים ומקובלים בישראל דוגמת מבחן אמי”ר או אמיר”ם, או על סמך פרק האנגלית בבחינה הפסיכומטרית.
כל הסטודנטים יידרשו להתחיל בלימודי האנגלית מהסמסטר הראשון ללימודיהם במוסד, למעט סטודנטים שסווגו לרמת מתקדמים א’ או רמת מתקדמים ב’ שיוכלו להתחיל את לימודיהם במהלך כל שנת הלימודים הראשונה.
פטור מלימודי אנגלית ינתן מציון 134 ומעלה בחלק האנגלית של המבחן הפסיכומטרי ובמבחן האמיר”ם, מציון של 234 במבחן האמי”ר או ע”י סיום רמת מתקדמים ב’ בלבד. לא יינתן פטור מחובות אנגלית ללא עמידה בבחינות המתאימות.
כל הסטודנטים יידרשו לסיים את חובות האנגלית, עד לרמת פטור, לא יאוחר מסוף השנה של השנה הקודמת לשנה האחרונה של לימודיהם (לדוגמא סוף שנה ב’ לתואר תלת-שנתי וסוף שנה ג’ לתואר ארבע-שנתי). סטודנט שלא עמד במועד זה לא יורשה לעבור לשנה הבאה. התאמות לסטודנטים בעלי לקות למידה ייקבעו בהתאם לחוק זכויות תלמידים עם לקות למידה במוסדות על תיכוניים, התשס”ח – 2008 וחקיקת המשנה שתקבע מכוחו. במקרים חריגים ומנומקים יורשה המוסד לאפשר לסטודנטים בודדים הארכת התקופה לסיום חובות האנגלית, ובלבד שהסטודנט עמד במלוא חובותיו כאמור באנגלית עד תום תקופת לימודיו. המוסדות ידווחו לצוות המעקב המקצועי את מספר הסטודנטים להם הוארכה התקופה הנדרשת לסיום חובות האנגלית.
סטודנטים שלא סיימו את חובותיהם באנגלית כנדרש, לא יורשו להירשם לסמינרים בתואר עד להשלמת חובותיהם באנגלית.
ציון פסיכומטרי/אמיר"ם |
ציון אמי"ר |
שם הרמה |
|
134+ |
234+ |
פטור |
|
120-133 |
220-233 |
מתקדמים ב' |
4 שש”ס |
100-119 |
200-219 |
מתקדמים א' |
4 שש”ס |
85-99 |
185-199 |
בסיסי |
6 שש”ס |
70-84 |
170-184 |
טרום בסיסי ב' |
6 שש”ס |
50-69 |
150-169 |
טרום בסיסי א' |
8 שש”ס |
פטור |
|
---|---|
מתקדמים ב' |
4 שש”ס |
מתקדמים א' |
4 שש”ס |
בסיסי |
6 שש”ס |
טרום בסיסי ב' |
6 שש”ס |
טרום בסיסי א' |
8 שש”ס |
Psychometric Exam/ Ameram |
Ameer Test |
Level |
Number of Semester Hours |
---|---|---|---|
134+ |
234+ |
Exemption |
-- |
120-133 |
220-233 |
Advanced 2 |
4 |
100-119 |
200-219 |
Advanced 1 |
4 |
85-99 |
185-199 |
Basic |
6 |
70-84 |
170-184 |
Pre-basic B |
6 |
50-69 |
150-169 |
Pre-Basic A |
|
|
Name |
Rank |
|
---|---|---|---|
1 |
Assadi Jamal |
Ph.D./Associate Professor Department Chair |
|
2 |
Awwad Fatena |
MA/Teacher |
|
3 | Bakri Yasmin | MA/Teacher | yasmin.bakri22@gmail.com |
4 |
Bashir Lamees |
MA/Teacher, Studying towards Ph.D. |
lamesemb@gmail.com |
5 |
Bsahrat Rania |
MA/Teacher, Studying towards Ph.D. |
ranyarami@yahoo.com |
6 |
Esa Lina |
MA/Teacher, Studying towards Ph.D. |
lina.hashoul.essa@gmail.com |
7 |
Foqara Salah |
MA/Teacher, Studying towards Ph.D. |
salah_fokra@sakhnin.ac.il |
8 |
Hawwari Hanan |
MA/Teacher |
hannanhawari@gmail.com |
9 |
Hayek Rawya |
Ph.D./ Senior Lecturer |
rhayik@alumni.iu.edu |
10 | Irsheed Hala | Ph.D. /Teacher | hala.irsheid@gmail.com |
11 |
Jubran Hanna |
Ph.D./Teacher |
jubranh@gmail.com |
12 | Malouf Eyad | MA/Teacher, Studying towards Ph.D. | aiyad.malouf@uconn.edu |
13 |
Mbarky Miriam |
Ph.D./ Lecturer |
mirjammobarkey@gmail.com |
14 |
Murad Tareq |
Ph.D./ Senior Lecturer |
tarenal22@gmail.com |
15 |
Qaddura Reem |
MA/Teacher |
Rqadora@campus.haifa.ac.il |
16 | Yazbak Manal | Ph.D./ Senior Lecturer | manalyazbak@gmail.com |
17 | Yousef Faten | MA/Teacher, Studying towards Ph.D. | fatenlamaar@gmail.com |
18 | Zidan Ahmad | MA/Teacher | azeidan15@yahoo.com |