החוג לאנגלית

החוג לאנגלית

החוג לאנגלית
The College of Sakhnin: Academic College for Teacher Education trains teachers for primary and junior high schools in the following departments:
English Language and Literature for High School Track.
- English Language for Elementary School Track.
- MTeach (English Language and Literature for High School Track).
- Supplementary Studies (Hasava).
 

The various departments qualify teachers with a strong work ethic and a deep sense of commitment and belonging, teachers who are communicative, active, energetic and highly competent in their field.

 

As an integral part of their studies, students in the English Department are required to demonstrate proficiency in the language and a solid working knowledge of literature, linguistics and pedagogy.  To provide them with these skills, they are exposed to these disciplines throughout their four-year course of study, with a strong emphasis on teaching English as a second language.

 

In the course of their studies, they are also exposed to a variety of issues in education and are expected to learn a variety of teaching methods and, progressively, to deepen their skills in applying them. To these ends, they are given wide exposure to learning subjects appropriate to intermediate classes and considerable opportunity to practice their skills in actual classroom situations. Our goal, in short, is to produce certified teachers whose didactic skills are solidly grounded in a wide and deep understanding of the English language and how it may be taught.

 
Students

take part in drama and music workshops: fun, and alternative way for teaching.

-  are engaged in intensive programs of meeting with American Students.
-  write and edit their own magazine.
-  run various activities within and outside the campus: student day, trips…
-  have access to an audio-visual center.
-  have access to a wide variety of reference books and journals.
-  meet teachers to talk on the plans of the Department.
-  have the chance to reflect on teachers and courses.
 
Teachers 
-  are highly qualified: professors, doctors and post-graduates, with a deep sense of commitment, openness, care, understanding and competence.
-  are deeply engaged in scholarly activities: writing academic articles, textbooks and books, and taking active part in international as well as national conferences.
-  are discerned for their creativity: writing children's stories, short stories and poetry. 

The section offers semester and intensive courses in English for Academic Purposes (English as a foreign language). The goal of these courses is to train the students to deal with authentic texts, either in their entirety or abridged, to familiarize the students with the structure of a research article with emphasis on understanding the title, text schema, introduction, procedure, method, scaffolding and conclusions, to expose the students to new vocabulary and reinforce previous learning, to engage the students in continuing examination of the complex sentence and its features, and of paragraph organization, to train the students to ascertain the author’s tone and style and understand their effects on the reader, to provide the students with the opportunity to see the applicability of articles learnt to the Israeli scene, to enhance the students’ oral proficiency and their English language experience through conducting various activities relevant to   educational issues and topics and to enable students to read academic texts in their fields of study. Students receive instruction in macro-level reading and micro-level reading, and become aware of their own psycholinguistic processes. The courses do not place emphasis on spoken language.

רישום וסיווג לרמות


כל סטודנט שמתקבל ללימודים חייב להציג ציון באנגלית ממבחן פסיכומטרי, מבחן אמי"ר או מבחן מיון. הסיווג לרמות לימוד במהלך התואר הראשון אך ורק על סמך מבחנים חיצוניים הנהוגים ומקובלים בישראל דוגמת מבחן אמי”ר או אמיר”ם, או על סמך פרק האנגלית בבחינה הפסיכומטרית.

כל הסטודנטים יידרשו להתחיל בלימודי האנגלית מהסמסטר הראשון ללימודיהם במוסד, למעט סטודנטים שסווגו לרמת מתקדמים א’ או רמת מתקדמים ב’ שיוכלו להתחיל את לימודיהם במהלך כל שנת הלימודים הראשונה.

פטור מלימודי אנגלית ינתן מציון 134 ומעלה בחלק האנגלית של המבחן הפסיכומטרי ובמבחן האמיר”ם, מציון של 234 במבחן האמי”ר או ע”י סיום רמת מתקדמים ב’ בלבד. לא יינתן פטור מחובות אנגלית ללא עמידה בבחינות המתאימות.

כל הסטודנטים יידרשו לסיים את חובות האנגלית, עד לרמת פטור, לא יאוחר מסוף השנה של השנה הקודמת לשנה האחרונה של לימודיהם (לדוגמא סוף שנה ב’ לתואר תלת-שנתי וסוף שנה ג’ לתואר ארבע-שנתי). סטודנט שלא עמד במועד זה לא יורשה לעבור לשנה הבאה. התאמות לסטודנטים בעלי לקות למידה ייקבעו בהתאם לחוק זכויות תלמידים עם לקות למידה במוסדות על תיכוניים, התשס”ח – 2008 וחקיקת המשנה שתקבע מכוחו. במקרים חריגים ומנומקים יורשה המוסד לאפשר לסטודנטים בודדים הארכת התקופה לסיום חובות האנגלית, ובלבד שהסטודנט עמד במלוא חובותיו כאמור באנגלית עד תום תקופת לימודיו. המוסדות ידווחו לצוות המעקב המקצועי את מספר הסטודנטים להם הוארכה התקופה הנדרשת לסיום חובות האנגלית.

סטודנטים שלא סיימו את חובותיהם באנגלית כנדרש, לא יורשו להירשם לסמינרים בתואר עד להשלמת חובותיהם באנגלית.

טבלת חלוקת הרמות

ציון פסיכומטרי/אמיר"ם

ציון אמי"ר

שם הרמה

 

134+

234+

פטור

 

120-133

220-233

מתקדמים ב'

 4 שש”ס

100-119

200-219

מתקדמים א'

 4 שש”ס

85-99

185-199

בסיסי

6 שש”ס

70-84

170-184

טרום בסיסי ב'

  6 שש”ס

50-69

150-169

טרום בסיסי א'

 8 שש”ס

 


 

פטור

 

מתקדמים ב'

 4 שש”ס

מתקדמים א'

 4 שש”ס

בסיסי

6 שש”ס

טרום בסיסי ב'

  6 שש”ס

טרום בסיסי א'

 8 שש”ס

 

Psychometric Exam/

Ameram

Ameer Test

Level

Number of Semester Hours

134+

234+

Exemption

--

120-133

220-233

Advanced 2

4

100-119

200-219

Advanced 1

4

85-99

185-199

Basic

6

70-84

170-184

Pre-basic B

6

50-69

150-169

Pre-Basic A

 

 

Name

Rank

E-mail

1

Assadi Jamal

Ph.D./Associate Professor Department Chair 

Jamal-a@sakhnin.ac.il

Jamal-a@windowslive.com

2

Awwad Fatena

MA/Teacher

fatina_awwad@yahoo.com

3 Bakri Yasmin MA/Teacher yasmin.bakri22@gmail.com

4

Bashir Lamees

MA/Teacher, Studying towards Ph.D.

lamesemb@gmail.com

5

Bsahrat Rania

MA/Teacher, Studying towards Ph.D.

ranyarami@yahoo.com

6

Esa Lina

MA/Teacher, Studying towards Ph.D.

lina.hashoul.essa@gmail.com

7

Foqara Salah

MA/Teacher, Studying towards Ph.D.

salah_fokra@sakhnin.ac.il

8

Hawwari Hanan

MA/Teacher

hannanhawari@gmail.com

9

Hayek Rawya

Ph.D./ Senior Lecturer

rhayik@alumni.iu.edu
10 Irsheed Hala Ph.D. /Teacher hala.irsheid@gmail.com

11

Jubran Hanna

Ph.D./Teacher

jubranh@gmail.com
12 Malouf Eyad MA/Teacher, Studying towards Ph.D. aiyad.malouf@uconn.edu

13

Mbarky Miriam

Ph.D./ Lecturer

mirjammobarkey@gmail.com

14

Murad Tareq

Ph.D./ Senior Lecturer

tarenal22@gmail.com

15

Qaddura Reem

MA/Teacher

Rqadora@campus.haifa.ac.il
16 Yazbak Manal Ph.D./ Senior Lecturer manalyazbak@gmail.com
17 Yousef Faten MA/Teacher, Studying towards Ph.D. fatenlamaar@gmail.com
18 Zidan Ahmad MA/Teacher azeidan15@yahoo.com

חיפוש

הצע תוכן

במידה ותרצה להצע תוכן לאתר, או לשלוח הערה, או להוסיף מאמר או פרסום חדש שלך, נא לשלוח אלינו את התוכן בקישור זה לחץ כאן

לוח אירועים

Student card
image
image
image
image