לקויות למידה אבחון והתערבות
להרשמהאודות התכנית
התוכנית נועדה להכשיר אנשי ונשות חינוך בעלי תעודת הוראה לעבודה עם אוכלוסיות תלמידים עם לקויות למידה בתוך מערכת החינוך. מטרתה היא העמקת הידע וההבנה אודות מאפייני לקויות הלמידה, וההקשרים הקוגניטיבי-אינדיווידואלי, הסביבתי-משפחתי והתרבותי של מושג הלקות, ולקות הלמידה בפרט.
התוכנית מיועדת לבעלות ובעלי תואר ראשון בחינוך מיוחד עם תעודת הוראה; לבעלות ובעלי תואר ראשון בחינוך או במקצועות קשורים שיש להם תעודת הוראה בחינוך מיוחד או במקצועות קרובים; וכן לבעלות ובעלי תואר ראשון במקצועות פרא-רפואיים (דוגמת קלינאיות תקשורת ומרפאות בעיסוק) עם תעודת הוראה למקצועות בריאות והתפתחות הילד. ההסמכה בתום הלימודים הינה תואר שני M.Ed. בלקויות למידה עם התמחות באבחון והתערבות חינוכית.
לימודי ההתמחות, המכוונים להעמקה בתחום לקויות הלמידה, כוללים סדנאות יישומיות המתמקדות בחידוד הכישורים לאיתור תלמידים מתקשים ובעלי לקויות למידה, אבחון מקצועי והתערבות חינוכית. הסדנאות מספקות לסטודנטים ליווי והדרכה אינטנסיביים.
בנוסף, ובמקביל להתנסות מעשית בבתי ספר באזור, מתבצע חלק משמעותי מההתנסות במרכז האבחון של המכללה. מרכז האבחון לילדים ולסטודנטים ליקויי למידה מצויד בכלים שפותחו על ידי אנשי הסגל לאבחון תפקודים קוגניטיביים, תפקודי חשיבה, קשב ותפקודים ניהוליים לצד תפקודי קריאה כתיבה וחשבון. ההתנסות במרכז מאפשרת העמקה בהסברים תיאורטיים וקליניים המקשרים בין התפקוד האקדמי בתהליכי למידה שונים, לבין תפקודים קוגניטיביים.
משך הלימודים בתכנית הינו 6 סמסטרים, המתחלקים בין הכשרה אקדמית-עיונית לבין הכשרה מעשית בבתי ספר. במהלך שנה ג' עיקר הלימודים הינם במסגרת התנסות מעשית מודרכת בתחומי האבחון והטיפול.
תוכנית הלימודים, בהיקף כולל של 45 ש"ש (29 נק"ז), מורכבת מלימודי יסוד (12 ש"ש כולל סדנאות 2 ש"ש ללא נ"ז), לימודי התמחות בליקויי למידה (19 ש"ש), קורסי בחירה (2 ש"ש), לימודי השלמה (במידת הצורך) (4 ש"ש ללא נ"ז), והכשרה מעשית (8 ש"ש ללא נ"ז ).

סגל אקדמי
צרו איתנו קשר, נשמח לעזור
"*" אינדוקטור שדות חובה