מכללת סכנין מזמינה אותכם לבקר באתר המכללה החדש. האתר החדש רספונסיבי ונגיש למבקרים
מערכת שעות לימודים
לוח פעילות שנתית
בדיקת מועדי בחינות
חדשות

סגל

هيثم طه

דר' היתאם טאהא- ראש החוג:

תחום ההתמחות שלי הנו לקויות למידה. אני עוסק בהיבט הקליני של התחום ובמיוחד בתהליכי אבחון לצד עיסוקי המחקרי בתחום. תחומי המחקר המעניינים אותי הנם רכישת קריאה וליקויים ברכישת הקריאה, תהליכי איות והתפתחות הלקסיקון המנטאלי האורתוגרפי לצד המחקר הקוגניטיבי בתחום התפתחות החשיבה החשבונית והליקויים בה. הפרויקטים המחקריים הנוכחיים שלי מתמקדים בתחום מדידת הפעילות המוחית של קוראים ליקויי קריאה בעת ההבחנה בשגיאה של מילה כתובה. כמו כן, בימים אלו אני בוחן את התפתחות הידע המורפולוגי בקרב דוברי ערבית לצד מחקר אחר העוסק בסוגיית העיבוד האוטומטי של תהליכי חישוב פשוטים והתגובה לשגיאה.
חקרתי נושאים כגון ניתוח שגיאות הקריאה והאיות של ליקויי קריאה כמקור אינפורמציה להבנת הפרופיל הקוגניטיבי שלהם בתהליכי קריאה ואיות לצד מחקרי בתחום בחינת ההשפעה של תוכניות התערבות בעלות דגש לינגוויסטי על טיפוח יכולת הקריאה והאיות בקרב קוראים תקינים וליקויי קריאה.

בשיתוף עם חוקרים אחרים בחוג, אנו מפעילים את המעבדה הקוגניטיבית לחקר הקריאה והלמידה. 

דר' מהא ארסלאן-סולימאן:

דוקטורנטית באוניברסיטת חיפה בתחום החינוך המיוחד.הדוקטורט שלי עוסק באוריינטציית עתיד ונחישות עצמית של בני נוער ערבים עם נכות התפתחותית-פיגור שכלי קל, ותפיסת העתיד שלהם על ידי הוריהם בהקשר של דפוס הורות. תפקידים במכללה: מרצה ומדריכה פדגוגית. הקורסים שאני מעבירה הם: מבוא לחינוך מיוחד, איתור הילד המתקשה.
הדרכה פדגוגית  לסטודנטים בשנה ג' במסגרת הכיתה המקדמת. 
תחומי מחקר שלי: אוריינטציית עתיד של מתבגרים רגילים ובעלי צרכים מיוחדים מהמגזר הערבים בהקשר של דפוס הורות.

 דר' נירית קרני

מומחיות: חינוך מיוחד. 
תחומי מחקר: אלימות מילולית כלפי ילדים עם צרכים מיוחדים – הפעלת תכנית התערבות להפחתת רמת האלימות המילולית. עמדות מורים כלפי תלמידים משולבים בחינוך הרגיל במגזר הערבי. קורסים שאני מעבירה : מבוא לחינוך מיוחד, אוטיזם , איתור הילד המתקשה, עיצוב התנהגות, ליקויי למידה, תוכניות לימודים בחינוך המיוחד.

דר' דיא גנאיים

ממוחיות בתחום הנוירופסיכולוגיה ומרצה לקורסים הקורסים בתחום רכישת שפה , התפתות שפה, ליקויים בשפה, ריפוי בדיבור ותקשורת תומכת וחלופית בנוסף לקורסים קשב והפרעות קשב ועקרונות אבחון ומדידה. תחומי המחקר שלי הם עיבוד חזותי של האורתוגרפיה הערבית בנוסף לעיבוד נומרי  

דר' אברהים אסדי

העיסוק העיקרי עד כה היה בהפרעות בתקשורת, שפה, דיבור, היגוי וגמגום. בנוסף, בשנים האחרונות עסקתי באבחונים לתפקודי למידה בגילאים השונים.
כיום, נוסף לקורסים שאני מלמד במכללת סכנין, אני עוסק במחקר הבוחן  תפקודים קוגניטיביים ולשוניים המשפיעים על רכישת הקריאה, בממדים של דיוק בפענוח, שטף והבנת הנקרא. 

דר'  אמל טאהא-פאהום

דוקטור לע"ס באוניברסיטת בר אילן. מטפלת משפחתית וזוגית מוסמכת ומנחת קבוצות, מומחית בתחום המשפחה מטעם איגוד העו"סים, מגשרת מוסמכת בתחום המשפחה.מלמדת קורסים: "תקשורת בינאישית", "המורה כמחנך לערכים", "סוציולוגיה של החינוך"," אלימות בבית הספר", "תרבות ערבית"," רב תרבותיות בחברה הערבית", "גן, משפחה וחברה". ובנוסף מדריכה לקבוצות בהסבה לחינוך מיוחד. תחומי המחקר: גירושין בחברה הערבית : דפוסי התמודדות, תמיכה חברתית, תחושת רווחה ותפקוד בקרב גברים ונשים ערביים מוסלמים גרושים. ההתנהגות השיקומית בקרב גברים ערבים ויהודים לאחר אירוע לב: משתנים קוגניטיביים ותמיכה זוגית כמסבירים הבדלים בביצוע התנהגות שיקומית בין חולי לב ערבים ויהודים.

דר' איהאב זבידאת

מומחיות בתחום הפסיכולוגיה וחוקר בתחומים הקושרים בחרדה חברתית ודימוי עצמי. מעביר קורסים בחוג בתחום הרגשי והחברתי והפרעות קשב והתנהגות.

עביר סלאמה מטר

מרפאה בעיסוק ומרצה, תחום התמחות קלינית –ילדים עם ליקויים התפתחותיים. דוקטורנטית בבי"ס לריפוי בעיסוק  הדסה הר-הצופים. 
תחום מחקר: כתיבה ידנית ו דיסגרפיה – מאפיינים ודרכי הערכה . תחום  מחקר נוכחי ,מתמקד בפיתוח כלי לאבחון כתיבה ידנית המתאים למאפייני  האורתוגרפיה  בשפה  הערבית . המבדק מיועד לתלמידי בי"ס יסודי. המבדק  מיועד להעריך את מאפייני התוצר  הכתוב  ואת  תהליך  הכתיבה , תוצאות ההערכה  יאפשרו  אבחנה בין תלמידים המתקשים  ללא -מתקשים בכתיבה כמו, כן  יבחין בין שכבות גיל  שונות  ויבחין במאפייני הכתיבה בין שני המינים .

עולא גאוי – דכור

דוקטורנטית בתחום הבלשנות קלינית באוניברסיטת בר-אילן. מוקד ההתעניינות העיקרי שלי הוא בנושאים שנוגעים להתפתחות שפה: רכישת שפה תקינה, העשרת שפה, ולקויות שפה בקרב אוכלוסיות קליניות שונות כגון אוטיסטים, לקות שפה ספציפית, ילדים ממעמד סוציואקונומי נמוך ועוד. מוקד התעניינות נוסף נוגע לחינוך תלמידים לקויי שמיעה וההשלכות של הלקות על אספקטים שונים שמשפיעים על התנהלות חייהם של ילדים אלה: ההיבט התקשורתי, ההיבט הלימודי, ההיבט החברתי וההיבט השיקומי.

יזיד גנאיים

דוקטורנט בתחום התפתחות הילד. מרפא בעיסוק במקצועי ומעביר קורסים בתחום ההתפתחות המוטורית והטכנולוגיה המסייעת לילדים בעלי צרכים מיוחדים. כמו כן, אני מכהן כמנהל המקצועי של מרכז התפתחות הילד ולקויות הלמידה במכללה (מרכז בראא). במרכז פועלת יחידת התמיכה בסטודנטים ליקויי הלמידה הפועלת בתיאום עם משרד דיקן הסטודנטים.


אתר מכללת סכנין משתדרג, הכתובת הזמנית masa.website, נשמח לקבל הערות על התוכן והמראה של האתר
מכללת סכנין מזמינה אותכם לבקר באתר המכללה החדש. האתר החדש רספונסיבי ונגיש למבקרים