מכללת סכנין מזמינה אותכם לבקר באתר המכללה החדש. האתר החדש רספונסיבי ונגיש למבקרים
מערכת שעות לימודים
לוח פעילות שנתית
בדיקת מועדי בחינות
חדשות
דף הבית > תואר ראשון .B.Ed > חינוך מיוחד > המעבדה הקוגניטיבית

המעבדה הקוגניטיבית

המעבדה הקוגניטיבית לחקר הקריאה והלמידה

חוקר ראשי: דר' היתאם טאהא

במסגרת המעבדה עוסקים החוקרים בחקר תחומים הקשורים לתהליכי הקריאה, זיהוי המלים והלמידה הן מההיבט התקין והן הלא תקין שלה. תחומי המחקר העיקריים הן:

  • קריאה ולקות קריאה
  • זיהוי חזותי של מלים באורתוגרפיה הערבית
  • תפקודים קוגניטיביים הקשורים בקריאת מלים והבנת הנקרא
  • עיבוד נומרי
  • החקר הזיכרון המילולי וזיכרון העבודה
  • עיבוד ותפיסה חזותית
  • תחום לקויות הלמידה

אנו משתמשים בתוכנת ה Psychopy להרצת גירויים וגם בכלים שונים הבודקים תפקודים קוגניטיביים ותפיסתיים כגון מבחנים להערכת התפקודים הניהוליים כדוגמת ה WCST  מבחן ה BADS, CPT  של קונורס ועוד מבחנים שונים.

מחקרים שונים שלנו מתפרסמים בכתבי עת שונים

דוגמה למחקרים עם השיוך של המעבדה:

Taha, H., & Khateb, A. (2013). Resolving the orthographic ambiguity during visual word processing in Arabic: an event-related potential investigation. Frontiers in Human Neurosciences. doi: 10.3389/fnhum.2013.00821

Taha, H. (2013). Reading and Spelling in Arabic: Linguistic and orthographic complexity. Theory and practice in language studies. 3(5), 721-727. doi:10.4304/tpls.3.5.721-727

Taha, H. (2013). Investigating Cognitive Processes Underlying Reading in Arabic: Evidence from Typical and Poor Reading Performance. Psychology, 04(12), 1018–1026. doi:10.4236/psych.2013.412148

Taha, H., Ibrahim, R., & Khateb, A. (2014). Exploring the phenotype of phonological reading disability: Evidence from the error analysis paradigm in Arabic. Reading Psychology.

אתר מכללת סכנין משתדרג, הכתובת הזמנית masa.website, נשמח לקבל הערות על התוכן והמראה של האתר
מכללת סכנין מזמינה אותכם לבקר באתר המכללה החדש. האתר החדש רספונסיבי ונגיש למבקרים